• Hier werken experts voor jou
  • Beste prijs garantie
  • Snellere levering
  • Groots assortiment

De kracht van relatiegeschenken

De kracht van relatiegeschenken

 De kracht van relatiegeschenken.


Vele communicatie en marketing managers zijn altijd druk op zoek naar marketingtools om de naamsbekendheid van het bedrijf te vergroten. Er wordt altijd veel geld uitgegeven aan advertenties in de krant, op de radio of op de televisie. Dit kost een aantal duiten en wanneer u een mooie reclame heeft gevonden zal deze ook zeker werken. Vele reclames vallen echter door de mand en dan is het geld dat is uitgegeven al snel weggegooid geld. Door zich blind te staren om al deze media(krant, radio, tv) vergeet men de relatiegeschenken en laat dit nou net het beste promotiemateriaal te zijn die er is.



Promotionele artikelen en hun bereik


Promotionele artikelen, ofwel relatiegeschenken, hebben een heel groot bereik. Uit onderzoek is gebleken dat promotionele artikelen op een gemiddelde dag 88% van de bevolking ouder dan 14 jaar bereikt. Het resultaat van het bereik van de relatiegeschenken is tegenover het bereik van de media radio, TV, Krant en het gebruik van posters gezet, hier kwam een opmerkelijk resultaat uit. Wat bleek is dat promotie artikelen het grootste bereik heeft van alle promotionele media. De radio komt op de tweede plek met 79% van de bevolking. 

promotionele artikelen

Herinnering van relatiegeschenken


Een ander onderzoek is het onderzoek naar de herinnering van reclame door promotionele artikelen. Hier werd onderzocht hoe vaak potentiële klanten zich de reclame op de relatiegeschenken kon herinneren en om welk bedrijf het ging. Hieruit blijkt dat 57% van de ondervraagde zich nog de reclame op het promotionele artikel kon herinneren. Ditzelfde onderzoek deden we met reclame door TV en radio. De statistieken van de TV en radio bleken een stuk lager te zitten dan de promotionele artikelen met 28% en 32%. 

relatiegeschenken bedrukken

Positieve factoren van reclame op de relatiegeschenken


Er moet echter wel een kanttekening geplaatst worden bij de herinnering van een relatiegeschenk. De herinnering wordt namelijk positief beïnvloed door 4 factoren. Wanneer met een reclame herkent worden een aantal zintuigen geprikkeld. Het gaat hierbij om de volgende 4 aspecten: 

Aangenaam

De reclame moet aangenaam zijn. Hierbij speelt u in op het gevoel dat de potentiële klant heeft bij uw relatiegeschenken. Wanneer een klant zich aangenaam voelt bij uw promotieartikel is ze sneller geneigd deze te blijven gebruiken

Kwaliteit

Deze spreekt voor zich. Een bedrukte pen die van goede kwaliteit is gaat langer mee en wordt ook sneller gebruikt dan een bedrukte pen van minder goede kwaliteit. 

Originaliteit

Een origineel relatiegeschenk wordt altijd met een glimlach gebruikt. Dit betekent dat een bedrukte pen wellicht een mogelijkheid is mits de bedrukking origineel en mooi is. U kunt er ook voor kiezen om een promotieartikel te bedrukken die weinig wordt gebruik als relatiegeschenk. Wat dacht u bijvoorbeeld van het bedrukken van BBQ relatiegeschenken

Bedrukt

Als uw relatiegeschenk niet bedrukt is dan zorgt deze ook niet voor een herinnering. Het klinkt vrij logisch maar moet toch vermeld worden. 

promotieartikelen

                            

 

 

Hulp nodig bij het kiezen?

Wij zijn er om je te helpen

Servicemedewerker

Wat je geeft krijg je terug! = ons motto en belofte
Dus wij geven jou nog even de voordelen van zaken doen met Zintuig;

  • Gratis verzending
  • Gratis digitaal voorbeeld
  • Gratis advies en ervaring sinds 1999
  • Persoonlijke service
  • Super snelle levering
  • Beste prijsgarantie
  • Een gigantisch assortiment
  • Altijd wel een mogelijkheid nog iets te regelen waar anderen afhaken
  • Wij gaan ervoor jou als vaste klant welkom te heten, net zoals de honderden die je voor gingen